3 aug. 2019

Şi-n mintea mea dansam desculţă - Olivia Zeitline


SPOILER ALERT:
Când vrei să ştii ce trebuie să faci, deschide o carte la întâmplare. (pag.137)

Am fost atât de încântată când cei de la ACT şi Politon mi-au scris despre această nouă apariţie şi când am văzut cartea am zis că asta e, trebuie să o şi citesc. În 4 ore a fost gata şi mi s-a părut o lectură foarte uşoară şi motivaţională în care, cred eu, că toţi ne putem regăsi. Am adorat totul la această cărticică mică şi drăguţă de doar 191 de pagini, începând de la coperta minunată (care este exact a originalului,din câte văd), până la citatele din faţa fiecărui capitol. Nu cred că există vreo pagină pe care să nu o fi însemnat, aşa cum ea şi-a lăsat amprenta în sufletul meu.


Povestea o urmăreşte pe Charlotte, o franţuzoaică de 33 de ani care lucrează în domeniul marketing-ului. Însă toată presiunea aceea o răpune într-un episod de burnout din timpul unei şedinţe, când camera începe să se învârtă, iar ea dansează desculţă în faţa colegilor.  Dar acesta este doar începutul călătoriei sale, deoarece o regăsim 3 ani mai târziu predând cursuri de dans, urmându-şi visul pe care l-a părăsit la 18 ani. Însă lucrurile nu se petrec aşa cum îşi plănuise: banii pe care îi primeşte pentru cursuri nu îi ajung pentru a se întreţine şi relaţia cu Tom, un jurnalist în prag de divorţ, pare să se destrame puţin câte puţin până când o voce interioară îi şopteşte că relaţia ei se va termina foarte curând.

Chiar dacă n-a fost uşor la început, am continuat să-mi urmez intuiţia. Timpul mi-a demonstrat că, dacă am încredere în ea, atunci sunt în acord perfect cu mine însămi.

Aici intră în scenă Stella, o violoncelisă renumită, care îi pune bazele călătoriei sale iniţiatice şi o învaţă despre intuiţie. Mi s-a părut un lucru foarte fain modul în care ea a pus problema. Adică imaginaţi-vă aşa: fiecare dintre noi are o voce interioară care îi poate rezolva problemele. Tot ce trebuie să facem este să o întrebăm. Niciodată până acum nu m-am gândit la intuiţie ca la o energie vibrantă plină de viaţă, dar această carte mi-a schimbat perspectiva. Şi nu doar din acest punct de vedere. Şi să nu uităm de Thea, prietena ei care o învaţă despre metoda de a se conecta cu sinele şi o introduce în lumea meditaţiei.

Uneori trebuie să ştim să ne debarasăm de ce avem ca să găsim ceea ce este esenţial. N-ar trebui să avem niciodată prea multe lucruri, pentru că atunci lucrurile vor ajunge să pună stăpânire pe noi, în cele din urmă.

Viaţa lui Charlotte are suişuri şi coborâşuri. Ca a noastră, a oamenilor în general. Însă mulţi tindem să renunţăm şi să ne pierdem credinţa. Dar nu, Charlotte nu se lăsa învinsă indiferent de cât de urâtă era situaţia, iar acest lucru m-a motivat. Indiferent de vreme sau împrejurări, ea urma cu stricteţe ritualurile sale de dimineaţă şi se lăsa purtată de intuiţie şi destin. În felul acesta ajunge să cunoască prietenia, dragostea şi împlinirea de sine. Povestea de dragoste nu a fost scopul central al cărţii, dar a existat subtil, pe fundal. Am învăţat că dacă un lucru nu merge în viaţă, înseamnă că nu a fost să fie. Cred că universul pregăteşte ceva pentru noi toţi, ceva măreţ, bazat pe cele mai arzătoare dorinţe.

Îmi trăiesc intenţiile, dorinţele de viitor ca şi cum acestea s-ar fi realizat deja.

Un alt aspect care mi-a aprins interesul a fost Teoria Sincronicităţii, prezentată de francezul Pierre Loiseau, care este amintită aici. Pe scurt, această teorie are loc când se întâmplă mai multe coincidenţe, una după cealaltă, care te duc mai aproape de scopul tău. Acest lucru m-a pus serios pe gânduri. Aţi păţit şi voi? 

În concluzie, vă recomand cu tot dragul această carte. Sunt sigură că în ea există ceva pentru fiecare şi este o lectură foarte frumoasă de vară. Este perfectă şi pentru cei care nu ştiu ce să citească la momentul actual, dar vor ceva ce să le rămână în inimă. Limbajul este accesibil pentru toată lumea iar lecturarea sa merge foarte repede. Cât despre final, m-a lăsat cu unele semne de întrebare. A fost genul de final deschis (după interpretarea mea) care îţi permite să conturezi singur continuarea poveştii. Olivia Zeitline are un talent în a te face să simţi că ai un scop, iar cuvintele ei au însemnat pentru mine o adevărată revelaţie, iar pentru acest motiv îi dau 5 steluţe, deoarece la finalul lecturării sale am avut acel sentiment de plentitudine.

Cartea se poate achiziţiona de AICI.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu