29 iul. 2019

O viaţă şi încă o zi ( Volumul 1) - Alexandru Mihai-Gulie



Tot ce ştiam despre această carte e că are o copertă frumoasă. Sună cam superficial din partea mea, nu?! Dar nu îmi spuneţi mie că nu aţi luat măcar o carte datorită coperţii, deoarece v-a făcut curioşi. Dar O viaţă şi încă o zi a avut capacitatea de a mă surprinde. Foarte rar găsesc cărţi scrise de autori români care să mă surprindă. De ce? Uneori am impresia că singurele lucruri pe care le găsesc acolo sunt dialoguri superficiale, descriere neclară şi mereu se întâmplă acelaşi lucru la final. Aşa că ce a avut această carte diferit? La o primă vedere am fost copleşită de faptul că există foarte multă descriere, alături de pagini întregi fără dialog. Însă lucrul acesta s-a remediat şi chiar a început să îmi placă.

Când spun descriere, aici mă refer şi la o latură lirică pe care autorul o scoate în faţă. Când facem cunoştiinţă cu Abel Collins, unul dintre protagonişti, aflăm că el este un scriitor. Toată acţiunea are loc pe ziua de 25 septembrie, în Alaska, când acesta suferă un accident şi tot ce îşi doreşte este încă o zi de viaţă, încă un moment în care îşi poate mărturisi sentimentele şi poate obţine iertare faţă de femeia pe care a iubit-o în tot acest timp.


Deci voi sunteţi dintre oamenii norocoşi. Sunteţi unul şi acelaşi.

Carmen Cygni este numele manuscrisului lui Abel în care acesta îşi relatează viaţa. Şi devine obiectul central al naraţiunii în momentul în care David şi Tim îşi fac ca scop misiunea de a o găsi pe femeia misterioasă din viaţa ascestui om. Însă drumul este lung şi fiecare dintre cei doi se confruntă cu necazurile propriei vieţi. David Brooks este un poliţist local, dar şi un bărbat care a suferit în dragoste. Sophie reprezintă totul pentru el, însă ea refuză să îi mai vorbească şi este prinsă în propria sa dramă datorită mamei sale bolnave. Tim Weber se afla pe marginea prăpastiei când l-a întâlnit pe Abel, o persoană necunoscută aflată pe moarte. Viaţa lui nu a decurs în modul la care se aşteptase, iar acest lucru îl împinge cu gândul la suicid. Singurul lucru care îl mai ţine acum pe linia de plutire este rezolvarea misterului care poate da, poate nu, îi va răspune la întrebarea care îi macină fiecare nerv din corp: merită trăită viaţa?


Dacă tu crezi că ai găsit singura persoană de pe acest Pământ ce te poate iubi exact aşa cum eşti, atunci... luptă. Luptă cu tot ce ai împotriva oricui vă va sta în cale. Orice lovitură ai putea primi, să nu crezi că va putea să doară mai tare decât pierderea acelui om! Dacă renunţi, asta înseamnă că te aşezi în rândul laşilor şi accepţi condamnarea la o viaţă nefericită! Nu încerca singur, te rog, crede-mă pe cuvânt!

Cartea acesta mi-a schimbat total perspectiva asupra veţii. M-a făcut să realizez cât de importantă este fiecare secundă, deoarece timpul nu stă în loc pentru noi. M-a învăţat că fiecare clipă trebuie trăită la maxim. Povestea lui Abel m-a marcat profund, iar când am terminat lectura ochii mei erau plini de lacrimi. Şi nu cred că a fost de vină neapărat acţiunea, ci  modul în care autorul o relatează. M-am regăsit în viaţa lui Abel atât de mult încât m-a speriat. Pentru că până la urmă fiecare este un Abel, un om care se lasă purtat de naivitate crezând că lumea din jurul nostru este atât de bună cum ne-o imaginăm. Un om care nu a învăţat să lupte pentru ceea ce îşi doreşte cu atâta adrodare.


Nu cunoşteam răutatea oamenilor şi interesele lor ascunse. Nu eram un fin cunoscător al caracterului unui om. Eram în orice clipă pregătit să afirm despre un om că este de treabă şi chiar să-mi câştige încrederea, doar pentru că-mi vorbea amical.

Mi-a plăcut tot acest mister legat de manuscris şi cum cele 3 poveşti de dragoste se împleteau între ele, fiecare având un destin diferit. Iar finalul? A fost ceva cu dedicaţie pentru sufletul unui cititor. Natura lirică a lui Alexandru Mihai-Gulie mi-a făcut pielea de găină. La prorpiu. Citeam şi citeam şi nu mă puteam opri în faţa sentimentelor care erupeau din această carte.

Pot spune că această carte a devenit una dintre preferatele mele. Iubire, intrigă şi răsturnări de situaţie, vocea autorului a pătruns adânc în sufletul meu şi m-a ademenit să iau următoarea sa carte. şi anume volumul 2. Sunt curioasă de următoarea poveste de dragoste, dat fiind faptul că acesteia i-am acordat 5 steluţe.

Le mulţumesc celor de la Bookzone pentru exemplarul oferit în schimbul unei recenzii oneste. Cartea o puteţi comanda de AICI la un preţ foarte redus.

Bookzone.ro

2 comentarii:

  1. Buna ziua, m-ar interesa cartea,,O viata si inca o zi,, dar nu stiu daca are scrisul mic, As dori scrisul mai mare ca la ,,\intoarce-te la mine de Simona Lungu, Apropos, a mai scris ceva d-na Lungu? m-ar interesa. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună! Scrisul este la fel de mare ca şi în cartea Simonei Lungu. Din câte ştiu eu, deocamdată singurele ei apariţii sunt cărţile ,,Întoarce-te la mine''.

      Ștergere