14 iul. 2019

Jack Spintecătorul: Crimele din Whitechapel ( #1 Anchetele lui Audrey Rose) - Kerri Maniscalco


Chiar nu ştiu cu ce să încep în acest moment. Pe de-o parte încerc să îmi găsesc cuvintele pentru a vă spune cât de magnifică a fost această carte, pe de alta îmi vine să strig ,,Citeşte-o! Citeşte-o! Citeşte-o!''. Este a doua oară când am citit Jack Spintecătorul şi nu am fost dezamăgită. Cum poţi face diferenţa dintre o carte foarte bună şi cartea ta favorită? Este simplu: ori de câte ori o vei citi va părea ca prima dată, ba chiar eşti surprinsă şi te trezeşti că subliniezi triplu. Cartea mea a ajuns atât de scrisă, colorată şi chiar îndoită în unele locuri la cât am tot umblat cu ea.



Dar desigur, poate nu vă va plăcea tuturor. Ba chiar o veţi considera morbidă în unele locuri. Acţiunea începe cu o autopsie condusă de unchiul protagonistei noastre, Audrey Rose Wadsworth. Mi-a plăcut extrem de mult de personajul ei. Pe lângă faptul că are un caracter tare ca piatra având în vedere perioada în care locuieşte, sarcasmul ei m-a dat gata. În 1888 bărbaţii se credeau stăpânii lumii, iar femeia era bună doar să aibă grijă de casă şi să meargă la cumpărături. Vezi să nu! Audrey Rose depăşeşte aceste misoginii, ba chiar le pune capăt prin discuţii inteligente, uneori foarte descriptive în privinţa profesiei sale, care le demonstrează că, uneori, o femeie e mult mai puternică decât un bărbat.

Te asigur că sunt mult mai capabilă să aud orice ai avea de spus. Singurul lucru care m-ar putea ucide este suspansul nejustificat.

Dar ar fi cazul să vă povestesc câte ceva şi despre Thomas Cresswell aka iubirea vieţii mele. Bine, o să spuneţi că exagerez, dar după ce o să citiţi cartea mă veţi susţine. Cum să nu îl iubeşti pe Thomas? Pe lângă şarmul evident pe care îl emană şi mintea briliantă de o inteligenţă sclipitoare, acesta nu glumeşte când spune că o vede pe Audrey Rose drept egalul lui. Mi-a plăcut la nebunie că insistă să împingă limitele acesteia şi să folosească deducţia spre rezolvarea cazului. Parcă am fost părtaşa unui nou episod din Sherlock.

Formalităţile netoate nu-şi au locul între persoane egale,ca noi.

Deşi era cam previzibil cine era criminalul, tot am reuşit să mă bucur de poveste şi să fiu marcată la dezvăluirea acestuia. Nu pot să nu îi recunosc meritele autoarei când a reuşit să mă ducă pe o pistă falsă, dar chiar pot spune că am trăit din plin această carte. Poate că unii nu ştiaţi, sau aţi crezut că această carte nu este genul vostru, DAR VĂ ÎNŞELAŢI. Da, da am spus-o. Jack Spintecătorul conţine, pe lângă povestea plină de mister, un romance despre care nu pot spune decât că a fost perfect, hrană pentru suflet. Şi să nu uităm de ilustraţiile care dau viaţă poveştii sau descrierile realiste care te fac să te înfiori. Cazul lor are în centru povestea lui Jack Spintecătorul, care ucide femei nevinovate pentru a colecta părţi din corpurile lor. În acest timp, Audrey Rose şi Thomas sunt nevoiţi să facă echipă şi să îşi unească minţile pentru a descoperi indiciile lăsate de acestea. Însă drumul nu este uşor, deoarece lucrurile scapă de sub control, iar oraşul devine din ce în ce mai agitat şi vrea sânge pentru sânge.



Aşadar, pot să vă spun ca am doar cuvinte de laudă la adresa acestei cărţi. Am citit-o pe nerăsuflate şi abia aştept şă citesc şi Dracula. Pe urmele prinţului nemuritor apărută la Leda Edge. Mai ales că acţiunea are loc în România şi are la bază istoria lui Vlad Ţepeş. Voi aţi citit aceste cărţi? Sau le doriţi?



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu