11 aug. 2019

Amantele trecutului ( #1 Amantele trecutului ) - Alexandra Gheorghe



SPOILER ALERT:
Nu ne putem mulţumi cu puţin, nu. Trebuie să ne mulţumim 
cu tot ce este demn de noi şi încă puţin. (pag. 171)


Cred că pot spune că mi-a fost puţin teamă să mă apuc de această carte. Poate din cauza subiectului ce pare intimidant la o primă vedere sau a titlului unic. Dar în ultima perioadă pofta mea de lectură a fost foarte redusă şi aveam nevoie de ceva ce să mă scoată din monotonie. Cartea aceasta chiar a reuşit şi cu greu am putut să îmi adun gândurile după ce am terminat-o. Am avut sentimente confuze legate de ea. Pe de o parte am adorat cuvintele autoarei care dă cărţile pe faţă şi ne arată că nimeni nu e aşa inocent cum pare. Însă, pe de altă parte, am fost contrariată de cum este  prezentat aici subiectul înşelatului.


... cine vorbeşte prea mult despre iubire, înseamnă că nu i-a cunoscut valoarea.

Amantele trecutului este genul de carte care te face să te pierzi printre cuvinte. Ea te face să păşeşti într-o lume aproape ireală pentru sufletul uman, o lume în care greşelile sunt menite să se întâmple, dar iertarea are un impact mult mai mare. Este genul de lume în care oamenii au voie să se iubească liber, fără presiune, fără minciună, doar profund şi real chiar dacă acest lucru doare la final. Dar mai sunt şi trădări care îşi cer răscumpărarea, care îţi dezvăluie subtila diferenţă dintre bine şi rău.



Povestea o urmăreşte pe Svetlana şi de la început se poate observa că este o femeie unică, plină de încredere în sine. Ea ştie că poate oferi foarte multe, are standarde înalte şi nu îi pasă ce crede lumea. În acelaşi timp, o întâlnim pe Katia, o rusoaică misterioasă, dar plină de pasiune. Între cele două se înfiripă o legătură strânsă, dar care nu poate evolua din cauza plecării Svetlanei.  Ea începe o viaţă nouă, într-un oraş nou alături de Marcus, iubitul ei. Am sentimente confuze legate de el. Ca să vă faceţi o idee despre acest personaj, este genul care face sacrificii doar pentru a-şi vedea perechea fericită. Chiar dacă acest lucru nu se întâmplă alături de el. Este decis să accepte posibilele viitoare escapade ale iubitei sale, ba chiar să le şi ierte dacă acest lucru ar însemna ca ea să ajungă din nou în braţele lui. Dar uneori am confundat această atitudine cu una de ignoranţă, de parcă ar adopta o atitudine rece. Cel puţin aşa am interpretat eu gesturile sale. 


- Asta e viaţa, draga mea, exact ca un film bun sau prost, depinde cum îţi doreşti tu să-l condimentezi şi ce fel de regizor eşti. Dacă dai voie pasiunii să curgă, atunci cu siguranţă, filmul tău, viaţa ta va deveni una frumoasă.

Mi-a plăcut foarte mult de personajul Svetlanei. Este o  fire încrezătoare şi ştie că dacă îşi propune ceva, va reuşi. Este o carte atipică din acest punct de vedere. Rar am întâlnit în cărţi personaje feminine care sunt conştiente de calităţile lor şi de puterea de seducţie. Este genul de femeie care gândeşte la rece şi nu se sfieşte să îşi întreacă limitele. Este conştientă că are la dispoziţie o singură viaţă (ceea ce poate suna ca o perioadă lungă de timp, dar nu este) şi e decisă să o trăiască fără regrete. Am admirat relaţia pe care o are cu Marcus, una care îşi are bazele pe încredere, onestitae şi comunicare. Cât despre Katia, nu prea am o părere formată. Ea apare sub forma unei femei misterioase, dar cam atât ştiu despre ea. Sper ca în următorul volum să aflu mai multe despre viaţa ei, deoarece aici este prezentată mai mult ca o fantasmă, un ideal la care aspiră Svetlana.


- Din punctul meu de vedere, orice femeie este puternică, iar totul depinde de ea, dacă ştie să îşi administreze forţele sau nu. Ne naştem cu această putere şi doar cine reuşeşte să o descopere, să îi afle rostul, să îşi descopere înlăuntrul ei adevăratele forţe dobândite, doar aceea se poate numi o femeie puternică.

Despre stilul de scriere pot spune că mi s-a potrivit. Deşi unii nu prea ,,aprobă'' genul acesta de scris liric, cum îi spun, eu l-am adorat şi m-a prins de la primul rând. Alexandra Gheorghe vorbeşte în metafore care sunt uşor de înţeles şi pot spune că am patinat printre rânduri. Este o carte ce se citeşte repede şi uşor, iar mesajul din spatele paginilor ţi se întipăreşte în suflet. Scenele erotice din această carte nu au fost exagerate sau prea descriptive, dacă acest lucru vă opreşte din a o citi. 



Eu una, recomand această carte tuturor celor care vor să descopere o fărâmă din sufletul lor printre rândurile acestei cărţi. Să vă spun sincer, după primele pagini nu am fost sigură că această carte va fi pentru mine. Însă intriga şi dorinţa de a afla cum se va sfârşi povestea Svetlanei m-au îndemnat să continui. Finalul m-a lăsat parcă cu un gust amar. Am realizat că uneori persoanele în care te încrezi cel mai mult, acelea îţi ascund cele mai importante adevăruri. A fost foarte interesant să pătrund în mintea Svetlanei şi să trăiesc o poveste atât de simplă în aparenţă, dar mult mai complexă în esenţă.


-Nu cred că sunt unică. Eu cred că toţi suntem la fel doar că ce facem, cum vrem să trăim ne alcătuieşte. Toţi, până la urmă greşim, călcăm pe jurăminte şi păcătuim, dar nu ne putem ignora sentimentele.

Cartea se poate achiziţiona de AICI.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu