27 aug. 2019

Nestemate din soare (#1 Clanul Gallagher din Ardmore) - Nora Roberts

SPOILER ALERT:
Cred în magie şi cred că cea mai frumoasă şi mai adevărată parte a ei se află în inimă. Eşti aici de câteva zile, Jude Frances. N-ai simţit această magie? (pag. 99)

Nora Roberts reprezintă una dintre plăcerile mele nevinovate ( sau vinovate), deoarece este autoarea care a dat startul obsesiei mele pentru aceste cărţi din colecţia de Cărţi Romantice de la Editura Litera. De atunci le colecţionez şi nu mă mai satur de ele. Ea reuşeşte să îmbine o poveste de dragoste cu elemente fanteziste atât de fin, încât te pierzi în poveşti de iubire atât neîmplinite, cât şi în pragul unor sentimente noi ce se nasc în protagonişti.

Jude F. Murray este decisă să facă faţă presiunii din viaţa ei printr-o escapadă în Irlanda, timp în care să studieze poveşti din mitologie pentru cartea sa. Ca profesoară de psihologie este obişnuită să despice firul în patru şi să se comporte cu calm fără să facă vreo scenă, după cum a fost educată de prestigioşii ei părinţi, Linda şi John K. Murray. Rănită în urma unui divorţ, ea decide că e timpul să se izoleze în casa străbunei sale, Maude. Dar lucrurile iau o întorsătură la care nu se aştepta, când miturile încep să devină reale şi face cunoştinţă cu Aidan Gallagher.

Aidan Gallagher m-a pus pe jar, nu glumă. Ştiţi gluma aceea când te întreabă momentul în care te-ai îndrăgostit, iar tu răspunzi ,, La capitolul 2, desigur''? Mdap, eu nu glumesc cu lucruri sfinte :))) Dar revenind, să vă spun câteva cuvinte şi despre el. Venit înapoi în ţara lui natală, după ce a călătorit timp de ani buni, deţine Taverna Gallagher şi împreună cu fratele ( Shawn) şi sora ( Darcy) lui încântă sătenii şi turiştii cu băutură şi muzică irlandeză de calitate. Mi-a plăcut atmosfera creată de Nora Roberts, dar şi modul în care se raporta la relaţia celor doi. Intrigă, pasiune şi mister, toate acestea fac parte din Nestemate din soare.


O singură alegere poate clădi destine sau le poate nărui.

Pe lângă relaţia care s-a format între protagonişti, un alt aspect care mi-a oferit satisfacţie a fost prietenia care s-a format între Jude, Darcy şi Brenna, deoarece nimic nu e mai plăcut decât o noapte între fete plină de bârfe savuroase şi sesiuni de cumpărături. Relaţia dintre Jude şi Aidan a evoluat în ritm normal, nefiind genul de dragoste la prima vedere. Deşi cărţile Norei Roberts par a începe greoi, ce urmează merită, credeţi-mă.

În paralel, povestea lor se împleteşte cu cea a lui Lady Gwen, o fantomă veche de 300 de ani care îşi aşteaptă iubitul pierdut, pe Carrick. El este prinţul care locuia într-un alt tărâm în castelul care se afla sub dealul pe care era căsuţa ei. Însă mândria şi simţul datoriei i-a separat şi i-a ţinut captivi, departe unul de altul, până când alte trei cupluri se vor îndrăgosti şi vor rupe blestemul. A fost o idee foarte inspirată să combine aşa realitatea cu mitologia şi am savurat până la ultimul cuvânt.


Cândva am iubit o fată şi i-aş fi dat tot ce aveam. Numai că am uitat să-i dăruiesc mai întâi de toate inima mea. Am uitat să-i dăruiesc cuvintele.

Cred că personajul meu preferat a fost Jude. Poate din cauza faptului că m-am regăsit în ea şi am văzut transformarea ei în mine. Ea devine din fata speriată, cu sufletul şi orgoliul rănit în această femeie care ştie cât valorează şi ce poate oferi.
Era o idee care o năucea. Să facă ce  voia şi când voia, în ritmul ei şi în felul ei.

În final trebuie să vă zic : CITIŢI CARTEA ASTA! Desigur, poate nu e pe gustul tuturor, dar dacă sunteţi nişte romantici incurabili ca mine, atunci puneţi mâna pe ea. Mi-a dat aşa o stare de veselie pe tot parcursul ei şi am devorat-o. Cred că e puţin zis. La finalul ei am vrut mai mult şi mai mult. Cărţile Romantice sunt ca un drog de care nu te mai saturi şi aceasta a fost de departe una dintre cele mai bune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu