4 mai 2019

Nopţi de patimă ( #1 Frăţia Pumnalului Negru) - J. R. Ward





Mi-a fost puţin teamă când am comandat această carte, ştiind că este tradus doar primul volum. Însă uneori faci sacrificii pentru cărţile geniale, aşa cum a fost şi Nopţi de patimă. Acesta este primul volum dintr-o serie de 18 volume ( până în prezent) şi cred că în următoarea perioadă veţi citi numai despre vampiri pe acest blog.Am savurat fiecare pagină, fiecare cuvânt şi tot ce pot să zic e jos pălaria! Mereu m-au captivat poveştile cu vampiri, începând de la obsesia mea cu Twilight. Însă cele două nu se aseamănă deloc.

Povestea se învârte în jurul a două personaje: Wrath şi Beth. Wrath este ultimul vampir pursânge din specia lui şi este considerat un zeu printre ai lui. Totodată este cel mai temut, conducător al Frăţiei Pumnalului Negru. Deşi la început este prezentat ca un tip fioros pe care mai repede l-ai evita, pe parcursul cărţii îi descoperi latura sensibilă. Nu am avut cum să nu îl ador, exceptând, desigur,momentele de furie în care era cam nesimţit. Dar a fost genul de personaj care îţi ajunge direct în suflet, deoarece nu se teme să îşi arate partea emotivă.


Îi venea să plângă la gândul că ea încă îl dorea.

Beth este un hibrid, o femeie pe jumătate om, pe jumătate vampir, iar tranziţia ei tocmai începuse, când Wrath este însărcinat cu protejarea ei. Ea reprezintă o femeie puternică şi independentă şi nu se lasă intimidată de toanele lui Wrath. Mi-a plăcut de ea din primul moment, mai ales când îi pune la punct pe membrii frăţiei.



Frăţia Pumnalului Negru este formată din Wrath , Rhage, Zsadist, Phury,Vishous şi Tohrment. Şi , deşi numele lor sună ca o glumă la adresa cititorului, m-am îndrăgostit de ei şi de contrastul pe care l-au adus dintre războinicii fioroşi care dau o tentă de dark cărţii şi cu starea lor glumeaţă. Mi-a plăcut că  J.R. Ward a decis să introducă numeroase faze pline de umor care au dat un plus acestui volum.Sunt entuziasmată mai ales de faptul că o să fie o carte cu fiecare. Următoarea este Lover Eternal ( încă mă rog la cei de la Leda să continue seria) şi este cartea lui Rhage.

Cred ce m-a atras cel mai mult a fost subiectul pe care autoarea îl prezintă. Deşi pare clişeică relaţia dintre cei doi, creează dependenţă la greu. Nu mi-a luat mult până când am fost absorbită total. Practic, din ce am dedus, seria se bazează pe vampiri buni, ai căror suflete au fost torturate timp de decenii. Şi nu există un moment mai bun ca femeile din viaţa lor să îi îmblânzească. Pur şi simplu am murit de râs la cartea asta, mai ales când autoarea a început să îl descrie pe Wrath. Ia citiţi şi voi:


Sfinte Dumnezeule, cât era de mare. Apartamentul ei, şi aşa minuscul, părea acum o cutie de pantofi. Iar hainele alea din piele neagră îl făceau să arate parcă şi mai masiv. Avea pe puţin doi metri şi vreo sută treizeci de kilograme.

Ia stai o clipă.
Ce naiba era în mintea ei? Îi luă măsurile pentru un costum? Ar fi trebuit să o rupă la fugă.

Însă a existat şi un lucru care mi-a încetinit viteza de letură, şi anume povestirea la persoana a 3-a . Pe parcursul cărţii am avut parte de perspectivele a mai multor personaje, incluzându-l şi pe ,, domnul X ", criminalul din această carte. Ideea este că duşmanii celor din Frăţie, Societatea Exterminatorilor, s-au pus pe treabă serioasă, omorând unul dintre personajele importante. Iar acest lucru a creat un bum în acţiune, astfel încât lucrurile au început să se mişte până la întâlnirea dintre Beth şi Wrath. Relaţia dintre cele două personaje mi-a plăcut la nebunie şi m-a făcut să îmi doresc şi eu un războinic vampir. Deşi nu cred că voi găsi unul :)))



La începutul cărţii găsim şi un glosar cu termenii care ne ajută să înţelegem mai bine această lume şi este un lucru foarte bun că l-au pus acolo. Cât timp citeam cartea tot dădeam paginile să văd ce înseamnă aia şi aia.

Nopţi de patimă a fost o carte excepţională şi am savurat-o de la prima pagină până la ultima. Chiar o recomand din tot sufletul, deoarece vă veţi îndrăgosti de personaje şi de acţiune. Să nu mai spun că deja îmi e dor de gaşca asta faină şi trebuie să mă apuc ASAP de următorul volum. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu