25 mai 2019

Malakai ( #1 & #2 Malakai) - Adina Stephanie



Malakai mi-a ocupat gândurile în ultimele zile. Malakai m-a făcut praf şi Malakai m-a făcut să strâng cărţile la piept şi să suspin adânc de fiecare dată cănd le văd şi recitesc pasaje. Of Malakai...Aceste cărţi m-au urmărit de ceva vreme. Probabil le-ai văzut şi tu în anunţuri aşa întâmplătoare pe Facebook sau Instagram. Sau poate ai auzit şi recomandări de la prietenii tăi care îţi tot spuneau să citeşti aceste cărţi pentru că merită. Şi acum vin şi eu şi îţi spun că da, merită să îţi spargi puşculiţa şi să te apuci imediat de Malakai.

Cine este Malakai? Mi-am tot pus întrebarea pe parcursul acestor zile. Cine este acest băiat arătos, dar cam bipolar de felul său? Iar până la final, am fost făcută praf şi am citit printre lacrimi epilogul. 

Când acest băiat misterios şi rău suferă un accident, Hannah este acolo să îl salveze. Această carte este din perspectiva ei şi te face să suferi cu ea, să râzi şi să te îndrăgosteşti. Pe mine m-a prins de la prima pagină şi m-a introdus în relaţia lor uşor toxică. A fost exact pe placul meu, cu o relaţie tip hate to love, care te amuză, dar îţi frânge şi inima. Relaţia lor a fost precum un fruct interzis, un fenomen cosmic care te tot atrage către el. Şi toate acestea se datorează personajului lui Malakai, care a fost extrem de complex realizat. Am identificat unele asemănări cu seria After în legătură cu acest personaj, însă el nu a fost construit după felul acela enervant ca şi Hardin ( iar aceasta e doar părerea mea). Şi deşi s-au certat destul de mult, iar el este foarte greu de înţeles, comportamentul lui a fost justificat.

Hannah a reprezentat pentru mine un personaj puternic, care rezistă în faţa farmecului lui Malakai, chiar dacă uneori părea că nu există. M-am identificat destul de mult cu caracterul ei, dorind să se izoleze în permanenţă de lume. Însă lumea îi este dată peste cap când mătuşa protagonistului nostru o roagă să îl mediteze, vorba vine.

Nu mi-am dorit niciodată să mă îndrăgostesc, să devin vulnerabilă și să am pumnul unei alte persoane încleștat în jurul inimii mele.

Dar această poveste nu este numai despre iubire. Ea prezintă povestea unui băiat pierdut şi confuz, dar care este pus faţă în faţă cu prezentul şi este nevoit să facă o alegere. Este povestea lui Malakai şi a Hannei, în care iubirea şi sacrificiul dansează la unison. Personajele au fost extrem de bine conturate, fiind şi extrem de complexe.Pe lângă protagonişti, am avut o mare slăbiciune pentru Alek, prietenul lui Malakai. Chiar dacă nutreşte sentimente pentru Hannah, el continuă să o pună mai presus de el, dar şi pe prietenul său. 


Pentru o scurtă perioadă, m-a lăsat să cred că am reusit. Mi-a dat impresia că s-a mutat în universul meu. Acum imi dau seama că o parte din Malakai a rămas pierdută în acel univers al lui și că n-am avut nicio șansă să-l aduc înapoi. Nu când a tot continuat să piardă bucăți din el și să le mute, încetul cu încetul, dincolo.


În ceea ce priveşte cele două cărţi, a doua mi s-a părut mult mai complexă şi mai emoţionantă. Primul volum doar te introduce în acest orăşel uitat de lume, în care cel mai mic lucru poate deveni evenimentul anului. Ea pune bazele relaţiei celor doi şi te pregăteşte pentru ceea ce va urma. În schimb, cel de-al doilea te pune să te confrunţi cu adevărul din spatele caracterului protagonistului. Iar când realizezi în ce constă şi cum îl afectează... nu îţi va fi tot una. Te avertizez: NU te aştepta la o poveste numai lapte şi miere. Aceste cărţi da, sunt dulci şi siropoase pe alocuri, dar au şi un puternic impact emoţional. Mai ales, având în vedere temperamentul lui Malakai care este exploziv.




Sper că v-am făcut curioşi în legătură cu aceste cărţicele care au primit de la mine 5 steluţe pe Goodreads . Malakai m-a cucerit total şi abia aştept să mai citesc şi alte cărţi de la Adina Stephanie. Există şi un volum din perspectiva lui Alek, dar care se citeşte după cele două volume din Malakai şi îl găsiţi AICI. Finalul efectiv m-a lăsat mască. Nu neapărat epilogul a fost cel care m-a marcat, ci ultimele capitole, care au fost realizate extrem de minuţios.


Le mulţumesc din suflet celor de la Bookzone.ro pentru exemplarele oferite în schimbul unei recenzii oneste. 

Cărţile le puteţi achiziţiona de pe site-ul lor bookzone.ro la un preţ foarte mic.

Bookzone.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu