7 sept. 2019

Foc ( #2 Demoni ) - Laura Nureldin

SPOILER ALERT:
Cu toţii luptăm pentru ca lumina să continue să strălucească în mijlocul întunericului.
Un volum nou dintr-o serie ce m-a cucerit. O nouă carte scrisă de Laura Nureldin care a scos tot ce este mai bun din imaginaţia mea. Volumul al doilea din Demoni nu m-a dezamăgit deloc pe parcursul ei. Ba chiar, dacă se poate, a fost mult mai intens, cu acţiune super alertă şi un romantism care te face să te topeşti pe loc ( sau să dai în diabet zaharat). Pe lângă toate aceste plusuri, stilul de scriere a evoluat extrem de mult, aducând în decor mai multe fiinţe supranaturale şi personaje noi. Totul este învăluit într-un mister care te face să te aprinzi (aţi prins jocul de cuvinte?) de curiozitate. Dacă nu ai citit primul volum, intră AICI ca să îmi afli părerea. Dar una peste alta, hai să începem.

Acţiunea are loc la 2 ani după confruntarea cu Răul. Acum, Lisa este cea mai puternică vrăjitoare în deplinătatea forţelor sale şi nu ezită când situaţia o pune în dificultate şi are nevoie de o decizie spontană. În paralel este soţia unui demon, prietenă devotată şi o nepoată iubitoare. Ce poate merge rău? Vă răspund eu: MULTE.

Binele nu poate exista în absenţa Răului, aşa cum lumina nu poate exista în absenţa întunericului. Avem nevoie unii de alţii. Pentru echilibru.

Acest volum a fost mult mai complex decât precedentul. Laura Nureldin extinde această lume, cuprinzând îngerii, sau cumnaţii Lisei de ,,la etaj''. Am avut ceva emoţii, ce e drept. Parcă am citit o cu totul altă carte până am intrat în acţiune. În primul volum Lisa s-a subestimat foarte mult, însă aici devine această femeie badass care pur şi simplu nu se dă la o parte. Ea trece direct la acţiune şi mamăăăă. Şi, desigur, nu a lipsit nici umorul în această carte. Fiecare pagină a adus o replică care mă făcea să râd cu lacrimi.

-În primul rând, răspunde-i femeii. Cred că, pentru fiinţele umane de astăzi, seen e ceva mai rău chiar decât chinul etern, răspunse el, dându-şi ochii peste cap aşa de evident încât gestul aproape că i se simţi în voce.

Căsnicia ei cu Yadiel? Ce să mai zic? Doar ştiţi cât îl iubesc pe demonul ăsta. Fermecător şi profund, el o tratează pe Lisa ca pe un egal şi nu am cum să nu apreciez acest lucru. Mai ales când lucrurile devin nasoale, el este acolo să o sprijine. Când apare în peisaj Nuriel, fratele lui îngeresc, lucrurile se încing. Un război e pe cale să înceapă şi oare cine va câştiga?

 De asemenea, acest nou volum ne oferă perspective exterioare a unor personaje secundare, iar până la final totul se conectează. Dată fiind acţiunea consistentă, nu am avut timp să mă plictisesc. Totul a curs atât de lin şi în timp ce unele relaţii prosperau, altele luau naştere. Acest volum te învaţă cum să treci peste evenimente care te-au marcat, cum fiecare lucru are un scop în universul acesta atât de vast, cum mai mulţi pot forma un întreg.



Cred că a fost perfectă pentru schimbarea dintre vară şi toamnă, o lectură copleşitoare care te ajută să înţelegi că cele mai puternice forţe ale  naturii sunt credinţa şi prietenia. I-am acordat 5 steluţe arzătoare pe Goodreads şi abia aştept următoarea carte din aventurile lui Yadiel şi a Lisei.

 Cartea se poate achiziţiona de pe Cartepedia , Cărtureşti şi, desigur, Editura Herg Benet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu