3 sept. 2019

Demoni (#1 Demoni ) - Laura Nureldin



SPOILER ALERT:
Era cu adevărat o fiinţă bună. Şi blândă. Dar, ca orice alt om, avea un secret. Al ei era acela că dansa cu diavolul. O făcuse mereu. Amândoi ştiau bine paşii şi păstrau ritmul.

Pe Laura Nureldin am întâlnit-o, indirect, într-o librărie Cărtureşti din Cluj acum un an şi ceva. Tocmai citisem recenzia scrisă de Daniela Ionela şi când am văzut coperta, vai Doamne, că nu m-am putut abţine. Iar acum că am şi volumul 2 ( mulţumesc, Laura! ) m-am decis să recitesc ( sau retrăiesc ) aventurile Lisei Whelan. După cum ştiţi, cărţile acestei autoare sunt printre preferatele mele. Ea are un stil foarte aerisit şi te pierzi uşor în poveste. De fiecare dată reuşeşte să mă cucerească cu personaje unice, şimţ al umorului dezvoltat şi acţiune alertă.

Cum ziceam, povestea o are în prim-plan pe Lisa Whelan, o adolescentă normală de 16 ani din California. Asta dacă nu punem la socoteală ochii ce se aprind ca focul la cele mai intense trăiri sau lănţişorul în formă de stea, primit de la mătuşa ei, care pare că s-a lipit de ea şi îi conferă puteri anormale. În timp ce un secret de familie îi este dezvăluit pas cu pas, Lisa descoperă că în viaţa ei nu există atâtea coincidenţe, cât un trecut tumulos.


-Totdeauna, cel mai bine e să spui adevărul. Minciunile reuşesc cumva să te prindă din urmă, orice ai face.

Alături de Annie, Jonnie şi Yadiel, ea aleargă într-o cursă contra timp în care trebuie să înveţe să îşi controleze puterile amplificate de steaua ei. Şi că tot îl menţionam pe Yadiel, el este un demon şi protectorul ei. Acesta a avut ca scop protejarea tuturor vrăjitoarelor Whelan încă de la începutul timpurilor. Mi-a plăcut extrem de mult de el. Este genul de personaj de care te îndrăgosteşti iremediabil. Replicile lui m-au lăsat cu gura căscată şi mi-au făcut pielea de găină. Dar poate sunt eu o romantică incurabilă dependentă de momente dulci şi elemente fantasy, deoarece această carte a fost perfectă pentru mine. 


-În ce fel mă deosebesc de ele?
- Aşa cum am spus, te visez dintotdeauna. Şi te iubesc de când mă ştiu.


A avut tot ce aveam nevoie:
  • un demon
  • o vrăjitoare
  • o relaţie aproape imposibilă între ei
  • ameninţări din partea unei forţe necunoscute

Mi-a plăcut tare mult şi dinamica dintre cei doi. Lisa şi Yadiel mereu mi s-au părut ca Yin-Yang. Lisa are o personalitate vulcanică şi nu se teme să îşi confrunte sortitul, în timp ce Yadiel este un demon răbdător care nu se lasă afectat de toate felurile în care este făcut de ea, ci mai degrabă se amuză. Mai mult, de fiecare dată când o alintă cu ,,micuţo'' simţeam că îmi sare inima din piept. Unde mai pot găsi şi eu un astfel de specimen perfect? Mai ales , având în vedere că la început el nu avea formă umană, ci trăia în mintea ei. Dar grija pe care i-o purta, sărutul pe frunte de dinainte de culcare şi modul în care şi-a exprimat dragostea şi devotamentul, m-au făcut să cred că iubirea adevărată există.


-Te cunosc de dinainte de a te naşte, Lisa. Eşti făcută din visele mele, dacă pot spune aşa. De când ai deschis ochii pentru prima oară, şi chiar înainte de asta, am fost acolo. Lângă tine. În urma ta. În tine.

Am devorat cartea aceasta la propriu. În câteva ore am terminat această poveste plină de suspans care te atinge până în suflet după fiecare pagină. Nu a fost o carte cu descrieri amănunţite, iar în unele locuri a părut clişeică, însă eu una m-am îndrăgostit de poveste şi de personaje ( din nou). A fost una dintre acele cărţi fantasy ca şi cele pe care le-am citit la început, printre primele mele lecturi. Ştiţi voi, genul acela care te prinde de la prima pagină şi nu te lasă să dormi noaptea. Cărţile Laurei sunt antidotul perfect pentru plictiseală.

Cui recomand această carte?

Cu siguranţă tuturor iubitorilor de fantasy şi celor care au nevoie de o lectură simplă, dar intensă. O recomand iubitorilor de romance pur care te face să ofezi la fiecare replică şi care are în spate o lume frumos construită în care personajele iau viaţă în faţa ochilor tăi. Ştiu că se spune să nu judeci o carte după copertă, dar în cazul acesteia este adevărat. Coperta mi se pare genială şi îmi dă un vibe de Supernatural ( dacă nu aţi văzut serialul, ce aţi făcut cu viaţa voastră până acum?!).

Cartea se poate achiziţiona de pe  Editura Herg Benet , eMAG şi Cărtureşti

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu