6 iul. 2018

Interviu cu Monica Lebada




Bună dragilor!

Am  venit cu o surpriză pentru voi alături de Monica Lebădă , autoarea romanului „Zbor întrerupt”. Mulți dintre voi probabil că citiți cărțile autorilor voștri preferați, dar presupun că nu vă gândiți la persoana din spatele filelor. Ce a simțit ea când a creat acea capodoperă? Cum a reușit să dea viață acelor personaje? Cum este ea în viața de zi cu zi?
Alături de Monica am realizat acest interviu în care  ea va împărtăși cu voi aceste detalii , iar dacă sunteți curioși în legătură cu cărțile ei, puteți să le achiziționați de AICI . O puteți găsi pe Monica pe Instagram și Facebook. De asemenea puteți citi recenzia cărții AICI .


1. Când ți-ai dat seama că vrei să devii scriitoare?

Ooo… nu e ca și cum mi-am propus să devin. Nici nu știu dacă pot spune că mi-am dorit asta. Pur și simplu s-a întâmplat.

Citesc de când mă știu. Mult... foarte mult, cu pauze mai lungi sau mai scurte și, uneori, după ce termin o carte mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă unul din personaje lua altă decizie... sau am tendința de a o continua dincolo de finalul dat de scriitor. Asta se întâmplă încă din copilărie. Poate că acelea au fost primele semne ale... ”creației”.

2.Ce autori te-au influențat de-a lungul timpului?


Mereu m-am ferit să nominalizez o carte sau un autor preferat. Personal cred că tot ceea ce am citit m-a influențat într-un fel sau altul, conștient sau nu.  


3.Cum ți-a venit ideea surprinsă în romanul „Zbor întrerupt” ?


Venit! Chiar acesta este cuvântul potrivit pentru punctul de plecare din ”Zbor înterupt”. Posibil să sune clișeic, dar am visat ”momentul zero” din unghiul unuia dintre personajele principale, David. ”Îmi doresc ca ea să trăiască!” – repeta el obsesiv. Obsesiv m-a bântuit acel vis până într-o după amiază când am decis să continui visul – la fel cum spuneam mai sus că o făceam atunci când terminam o carte. Anul trecut, după ce a apărut  ”Stele fără galaxii”, povestindu-i unei prietene visul, am realizat că i-am îndeplinit, inconștient, dorința lui David. I-am dat viață lui Nicole. I-am dus povestea mai departe.


4. Spune-ne ceva despre cartea ta.


Pfff…începe simplu, ca orice poveste cu dorințe și visuri adolescentine, îndeplinite sau nu, zdrobite sau înălțate în aer pe aripile avioanelor la maneta cărora se visează ei piloți. Dar viața are multe loop-uri și nu știi niciodată ce, sau cine, se află dincolo de cer… realitatea și fantasy-ul în cărțile mele se duelează constant.


5. Cum te-ai simțit când ai publicat această carte?


De fiecare data când îmi cumpăr o carte, primul lucru pe care îl fac e să o deschid și să-i adulmec mirosul. Când am primit prima versiune din ”Zbor întrerupt” toate simțurile au fost amplificate exponențial. La fel și pulsul meu. Eu nu cred într-un moment absolut de fericire, dar ACELA posibil să fi fost, pentru că i-am avut pe cei dragi alături de mine!


6.Ce faci în viața de zi cu zi: job , hobby?


Job? Sunt profesor. Am terminat Mate-Info și imediat după m-am titularizat la un Colegiu Național. Predau programare… informatică.  Love my job!

Hobby? În timpul școlii nu prea am timp de așa ceva. Dar dacă ar fi să nominalizez trei lucruri care mă relaxează, într-o ordine aleatorie, acestea ar fi: să-mi beau cafeaua cu prietenii, înotul și cărțile.


7. Ce gen de cărți preferi?

Ficțiune… fantasy, S.F… Young  Adults. 

8.Ne poți împărtăși un moment foarte important din viața ta?


Cum spuneam mai sus, nu cred într-un moment unic de fericire, la fel cum nu cred că există un moment important… definitoriu în viața cuiva. Din punctul meu de vedere fericirea adevărată este cea care vine atunci când știi să te bucuri de lucrurile mărunte, de tot ceea ce te înconjoară. La fel și momentele importante. E posibil ca-n fiecare secundă să trăiești unul și să nu-l conștientizezi. Chiar acum! Tu! Cel care citești interviu! Acesta poate fi momentul în care să-ți spui: ”Și eu pot! Și eu voi reuși!” Și o vei face! Fie că visul tău e acela de a scrie o carte sau de a călători, de a intra la facultate sau de a cuceri persoana care-ți bântuie visele… sau toate acestea la un loc!


9.Lucrezi la ceva în prezent?

Hmm… Am ceva început, dar n-am reușit să scriu de ceva vreme. Însă…cine știe? Poate vara aceasta, sper, să reușesc să o fac.


10. Ai  vreun mesaj pentru cititorii blogului meu?


Citiți! Călătoriți! Iubiți și iertați! Visați și luptați pentru visurile voastre! La fel cum fac și personajele din cărțile mele.
          Sper să ne citim curând! Aștept părerile voastre pe facebook sau instagram!

Și… Mulțumesc Karina! 😉






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu