29 iul. 2018

Ramai insula mea de canabis - Victoria Serman



∾ Descriere ∾


Începută ca un schimb de mesaje inițial inocent pe e-mail, o legătură încheiată în urmă cu douăzeci de ani revine în viața Dorei ca un cutremur care-i va zgudui viața din temelii: o dragoste irațională, profundă, care sfidează fără drept de apel timpul, distanța și convențiile sociale.Într-un ritual frenetic al seducției, iubirea renăscută dintre  Dora și Călin pune într-o nouă perspectivă criza de la patruzeci de ani, sacralitatea căsniciei, condiția de părinți, locul acordat vieții profesionale și personale, noile tehnologii care ne invadează viața. Rămâi insula mea de canabis descrie coliziunea a două lumi diferite, între care singura punte este dragostea.Ca într-o zi care se repetă la nesfârșit, protagoniștii se regăsesc în fața acelorași alegeri, din care ar trebui să învețe cum să-și schimbe destinul.Vor reuși?




Bună , dragilor!

Ce poate fii mai plăcut decât o vacanță excepțională în compania unei cărți pe măsură. Răspuns: NIMIC !„Rămâi insula mea de canabis” a fost o carte pentru suflet, deoarece m-a emoționat până la lacrimi de la începutul abrupt , până la finalul labirintic care te lasă să fantazezi asupra deznodământului. Nu m-am așteptat să îmi placă atât de mult, nici să devin atât de obsedată de povestea Dorei, încât am încercat să lungesc perioada în care am citit-o , numai ca să pot să savurez pe deplin cartea. Dar da, a devenit una dintre cărțile mele preferate ale anului 2018.
  
Dora a fost un personaj pe placul meu. Ea reprezintă o femeie puternică ce reușește să își ia puterile din iubire și să supraviețuiască celor mai otrăvitoare vremuri datorită voinței sale de fier. Poate unii veți subestima această carte. Cred că și eu am făcut-o la început și găseam cumva ridicol faptul că o femeie căsătorită de aproape 40 de ani și-ar trăda soțul . Însă prejudecățile mi-au fost spulberate încă de la prima pagină, iar povestea protagonistei m-a adâncit într-o transă plină de suferințe dulci.

Călin mi s-a părut opusul Dorei, atât ca personalitate , cât și comportament. Față de Dora, el a fost prea speriat ca să evadeze din lumea cotidiană, mereu refugiindu-se în spatele conștiinței lui. Mi s-a părut interesant modul în care autoarea reușește să îmbine cele 2 lumi : cea reală și cea a fanteziei, în care Dora vrea să evadeze. Însă ce se întâmplă când lucrurile iau o turnură neașteptată, iar relația lor virtuală se transpune în realitate?


„Era ca și cum personajul jocului virtual amenința dintr-odată să iasă din ecran, invadând realitatea. Nu voia să îl vadă! Sau voia,dar nu era momentul. Nimic nu era posibil! Îți dorise atâția ani să îl vadă și acum , când își dorea mai puțin, o anunța pe nepusă masă că va trebui să facă față unei întâlniri.”
Dora este prinsă între regret și dorință pe tot parcursul cărții. Pe de-o parte  Călin reprezintă salvarea , o îndepărtează de suferința pe care i-o provoacă soțul ei prin strigăte și abuzuri, însă pe de altă parte se simte vinovată față de fiicele sale, atât cea mare, cât și cea mică, încă nenăscută. Sentimentele celor 2 protagoniști ies la iveală bucată cu bucată, iar ei își dau seama că dragostea înseamnă sacrificiu și durere. Amândoi sunt puși în fața unor decizii cruciale , fiind în punctul în care pot să piardă tot ce au clădit până acum: carieră, familie și respect. 


„Dar pentru Dora, plecarea încetase să mai existe altfel decât ca dată fatidică în calendar. O moartea anunțată. Până atunci, nimic nu mai exista. Călin era tot universul ei. Știa că pleacă, știa că George este alesul rațiunii ei, dar în inimă nu exista decât un singur loc. Iar acela era ocupat. Fusese singurul moment de echilibru în povestea lor. Se iubeau profund savurând fiecare clipă ce le rămăsese.”

Cei doi au mentalități diferite la acest punct de vedere. Mi-a plăcut enorm de Dora, de maturitatea cu care lua deciziile și de faptul că și-a dat seama că nu numai fericirea celor din jur contează, ci și a ei, deoarece uneori trebuie să ne gândim la propria persoană. Ea a fost pusă în fața multor decizii, care acum 20 de ani au dus-o pe un drum greșit, fiindcă și-a ascultat rațiunea în loc de inimă. În schimb, Călin a fost mai precaut pe tot parcursul cărții, preferând să se ascundă în cochilia lui.

„Rămâi insula mea de canabis” este o poveste tulburătoare . Ea nu este ușor de citit sau de înțeles, pentru că prezintă o suferință atât de autentică , un joc între obsesie și dragoste care te face să te întrebi „ Și acum ce urmează?”.Însă totodată este o carte amuzantă  care îți topește inima. Dora și Călin au reprezentat un cuplu plin de probleme, trebuie să recunosc, însă problemele acelea au transformat imperfectul în perfect. Nu o să vă dau mai multe detalii despre acțiunea cărții, însă tot ce pot să vă spun este că o recomand din tot sufletul , deoarece știu că aceasta vă va cuceri. 

Mulțumesc Editura Univers ! 
Cartea o găsiți pe Elefant , eMAG , Cărturești , Diverta și, desigur , la Editura Univers .Ea este perfectă dacă vă plac provocările literare.










∾ Alte citate/fragmente ∾


 „ „Nu-ți face griji. Vii să te adorm în brațe?”
              „Credeam că n-o să-mi mai propui” ” 


„E irațional ce simt când sunt cu tine ... făcu o pauză pentru a-și face curaj, apoi continuă : și e greu de formulat fără a cădea în clișee. Știi cum e când un stol de fluturi își ia zborul? Ei bine, asta simt eu când sunt cu tine. De fapt,nu. E suficient să mă gândesc la tine, nu contează distanța, și se declanșează instantaneu. Nu pot controla nimic. Asta simt... îi spuse ea zâmbind cu ochii.”
„Trecutul nu-l putem schimba,viitorul nu-l putem ști.Carpe diem.” 




Produs publicat în 2017 de Univers

Data apariției: Iulie 2017
Format: 130x200
Tip coperta: Broșată
Număr pagini: 448
Rating pe Goodreads : 5 ☆

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu