10 iun. 2018

Blogger la început de drum

       

            Stăteam în pat când m-a lovit ca un trăsnet (glumesc , nu chiar atât de tare :) ) , dar mi-a venit ideea de a începe o rubrică nouă, separată de cea a recomandărilor de cărți , în care vreau să îi ajut pe bloggeri la început de drum în legătură cu ideea de ,, Să îmi fac blog, sau nu?”.
              Am fost și eu un blogger la început de drum și uneori simt că încă sunt acolo. Mi-am început activitatea pe blog în urmă cu un an, pe 3 iunie. Încă nu îmi vine să cred câte posibilități mi-a oferit acest lucru. Dar mi-a fost frică să deschid totuși ceea ce astăzi vedeți ca „One girl. Thousand books.” Cele mai frecvente întrebări pe care mi le-am pus au fost :
  • Dacă nu voi fi destul de bună?
  • Dacă nu o sa am atâtea vizualizări ca x?
  • Dacă o să mă plictisesc prea repede?
  • Dacă nimănui nu o să îi placă ce postez?
             Zilele acelea au fost pline de ” dacă și cu dacă” , dar până la urmă am reușit să o fac și pe asta. Și a fost greu la început dar a devenit tot mai ușor. Cred că cel mai greu lucru a fost să îmi găsesc stilul personal. Am încercat multe teme , unele au ținut , altele mai puțin...De asemenea m-am confruntat cu o uriașă responsabilitate, deoarece trebuie să vin mereu cu idei noi,iar uneori îmi este greu să le pun în practică.
             Am văzut că un subiect foarte discutat a fost legat de cel al colaborărilor. Majoritatea ( și nu mă refer la cineva anume) își fac blogul , deoarece vor cărți gratis. Nu spun că nu ar trebui și nici nu am intenția de a judeca pe cineva, dar cred că ideea de a-ți face un blog se referă la plăcerea pe care o  simți atunci când apeși pe butonul de „Publicați” . Eu , spre exemplu ador să vorbesc despre cărți , este ca un alt fel de existență. Dar am făcut și eu destule colaborări în acest an, iar dacă vreți un articol separat despre acest lucru, vă rog să îmi scrieți în comentarii.
             Am venit cu câteva sfaturi care sper să vă ajute:

1. Fii tu însuți

        Nu contează  ce zice mama, tata sau vecinul, tu trebuie să scrii onest și să îți spui părerea ,fie că este bună sau nu.Există foarte multe persoane care vor dori să te schimbe și să îți dicteze tot ce faci în viață, dar blogul ar trebui sa fie refugiul tău. Locul în care TU decizi ce postezi , când postezi și unde postezi. Tot ce pui pe blogul tău trebuie să te definească și poți lăsa oamenii să te cunoască așa cum ești tu, în cea mai pură formă.

2.Nu te lăsa influențat

              Acest punct este asemănător cu primul. Ca blogger vei primi foarte mult hate. Tot ce trebuie să faci cu el este să îl lași să treacă , la fel cum ai sorta mâncarea bună de mâncarea rea ( scuze pentru exemplul acesta miraculos, dar a fost tot ce mi-a venit în minte)

3.Ține legătura cu bloggeri tăi preferați

              Dacă vrei să te faci remarcat îți sugerez acest lucru : fă-te vizibil. Nu mulți îți vor vedea blogul din prima. Mai ales, fiind la început de drum, blogul tău va fi ascuns adânc în această lume vastă a blogging-ului, iar tu trebuie să ieși la lumină. De aceea este un lucru foarte amuzant să îți lași amprenta pe site-urile tale preferate.

4. Fii amabil

       Dacă la punctele precedente ziceam să nu vă lăsați influențați de hate, la acesta vă recomand să nu fiți răutăcioși la rândul vostru. Știu din proprie experientă că nu este plăcut când munca ta este devalorizată.


5.Rețele de socializare

      Presupun că știți acest lucru , dar am dorit să vă readuc și eu aminte. Rețelele de socializare sunt cea mai bună modalitate de a-ți face site-ul mai vizibil și de a cunoaște lume nouă cu care îți poți împărtăși pasiunea , fie că este Instagram, Twitter , Facebook sau Tumblr.


             Sfaturile acestea se aplică la orice tip de blog ai avea, fie că este el de beauty , life style sau  books. Sper să vă ajute aceste lucruri și vă rog să îmi scrieți dacă mai doriți astfel de articole.
            
             

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu