5 ian. 2020

Trăieşte autentic- Lecţii de fericire de la un psihoterapeut - Andreea Săvulescu


SPOILER ALERT:
Viaţa trăită autentic este calea către fericire. Iar fericirea nu este destinaţia, ci calea în sine. Ca să o experimentezi este necesar să devii conştient de viaţa ta, de tine, de puterea ta, să te accepţi , să preiei controlul şi să-ţi asumi responsabilitatea pentru propria viaţă, să îţi iei angajamentul şi să adopţi comportamente care îţi vor aduce beneficii pe termen lung.
Despre ce e Trăieşte autentic?

Mai nou sunt la modă măştile (şi nu mă refer la cele de carnaval). Nu cred că vom mai găsi oameni care vor vorbi liber derspre ei, fără a cunoaşte persoanele care le înconjoară şi devine tot mai greu să ne dăm frâu liber emoţiilor. În cartea sa, Andreea Săvulescu  ne oferă reţeta unei vieţi autentice învăţând cum să îţi accepţi emoţiile, să îmbrăţişezi frica şi cum să îţi creezi viaţa pe care o meriţi.

Este magnific să ştii că trăieşti cu adevărat şi să ai urme care să o dovedească. Acesta este testamentul puterii tale interioare. Frumuseţea constă în a-ţi purta cicatricile ca pe diamante.

Ce mi-a plăcut?

Cred că unul dintre punctele forte ale acestei cărţi este chiar stilul autoarei. Modul în care scrie parcă te împinge să vezi lumea cu alţi ochi. În paralel, are un stil curat şi aerisit, cu capitole şi subcapitole care să nu te încurce în lecturarea ei. Mereu vei ştii ce să selectezi din ea şi ce ţi se potriveşte.

De asemenea este o lectură scurtă şi în câteva ore am dat-o gata. Cred că este o lectură perfectă atunci când vrei ceva simplu şi uşor de procesat, poate chiar într-o vacanţă. Eu eram pe maşină când am citit-o şi mi-a dat chiar o stare de bine.

Frica de eşec. Am fost condiţionaţi să privim experienţele pe care le trăim în alb sau negru, iar asta ne transformă în fiinţe inflexibile, predispuse la a simţi flustrare. Dacă nu reuşim să îndeplinim un obiectiv, suntem tentaţi să considerăm  că am eşuat. Uităm că succesul nu se rezumă doar la rezultat ci şi la dezvoltarea unor abilităţi ca: determinarea, gândirea creativă şi răbdarea. Suntem incapabili să ne concentrăm pe drumul în sine şi pe efortul depus, pentru că am fost învăţaţi să credem că nu contează decât produsul final.

Ce nu mi-a plăcut?

Cred că aş fi fost mai atrasă de nişte exemple din viaţa reală sau nişte lucruri cu care ea s-a confruntat. Înţeleg că este o carte de natură psihologică, însă aş fi dorit să mă conectez la un nivel mai personal şi să mă regăsesc în anumite situaţii.

Cui recomand Trăieşte autentic?

În primul rând, voi recomanda această carte celor care vor să îşi schimbe viaţa. Trăieşte autentic nu doar te pune la curent cu unele lucruri cu care se prea poate că te confrunţi, dar îţi prezintă simptome şi soluţii, pentru că orice problemă are şi o rezolvare. Dar este şi o carte bună pentru cei care nu prea citesc dezvoltare personală şi au nevoie de un punct de start pentru a testa apele.

Le mulţumesc celor de la Editura Bookzone pentru acest exemplar. Se poate achiziţiona de AICI.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu